Eğitim Nezaman Başlamalı?

Köpeklerimizin itaat eğitimlerine ideal başlama yaşı 5 nci ayıdır.
 5 aylık olmuş bir yavru köpeğin insan yaşı ve zekası ile, 12 yaşındaki bir çocuğun yaşına eşit bulunmaktadır . Toplumda 1 köpek yaşının 7 insan yaşına eşit olduğu bilinmektedir.
Köpekler 1 yaşına kadar çok hızlı büyüme ve gelişme gösterir. Bu itaat eğitimi dediğimiz köpeğimizin ilk öğrenmesi gereken komutlardan oluşmaktadır,
Bu eğitimi gerçekleştirmek için önemli adımlar;
Ödüller;
 1)Köpeğimizin doğru yaptığı hareketler karşısında O'nun anlayacağı yumuşak ve teşvik edici söylenecek söz, 'afferim benim akıllı oğlum....'
 2)Köpeğimizin yaptığı doğru bir hareket veya verilen komuta uyması durumunda, köpeğimizin sevilmesinden hoşlanacağı bir bölgesine elimizle kısa süreli sevmek 'Boyun altı...'.
3)Verilebilecek bir yiyecek. Bu ödül programı ihtisas eğitimlerinde (ağır görev köpekleri eğitimi) yaşlı ve inatçı köpeklerin eğitiminde kullanılmalıdır. Köpeğimizin ileriye dönük yemeğe olan hassasiyetini artıracağından ve dilenme huyunu alışkanlık haline getirebileceğinden normal eğitimlerde kesinlikle uygulanmamalıdır.

2 yorum:

Hakan dedi ki...

Tam 3 aylık bir kurt kırma köpeğim var, eğitim için uygun mu acaba?
çok yaramaz heryere çiş yapıyor, sonra da kaçıyor?? nasıfen..enecek bilmiyorum yardım lütl öğr

Lucy dedi ki...

Hakan bey merhaba,
öncelikle oyuncu olması çok normal, çişini yapar kaçar çünkü ne olacağını tam olarak bilemiyor,eğitim dediğimizde bu küçük çocuğa önce 'hayır'kelimesini öğretmeniz ve ödül, ceza sistemini yürütmeniz gerektiğini biliyorum. sitemizi inceleyin ve bulamadığınız soru cevapları için bize yorum yazın ya da mail atın bu arada köpeğinizi gözlemlemeyi unutmayın:)

Yorum Gönder